czwartek, 6 lutego 2014

Kokosowe pralinki


Kokosowe pralinki to nic innego jak domowe cukiereczki, przygotowane na podobieństwo pysznych, śnieżnobiałych Rafaello. Wymagają niewielkiego nakładu pracy i zaledwie kilku składników co sprawia, że częściej wracamy do przepisów na takie słodkości. Ten przepis to chyba naprawdę najłatwiejszy sposób na ich przygotowanie. W dodatku nie zawiera surowych jaj dzięki czemu można przechowywać je w lodówce nawet do miesiąca, oczywiście o ile wcześniej ich nie zjecie :)



Składniki:
  • 150 g masła w temperaturze pokojowej
  • 300 g białej czekolady
  • 80 g cukru pudru
  • migdały bez skórki (jedno opakowanie wystarczy)
  • duże opakowanie wiórek kokosowych minimum 240 g


Przygotowanie:
Do misy miksera wkładamy miękkie masło, dodajemy cukier i miksujemy do momentu powstania gładkiej masy. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę, rozpuszczoną mieszamy do szybszego wystudzenia i dodajemy do masy. (Tu znajdziecie jak rozpuścić czekoladę)
¾ paczki jakieś 200 gram wsypujemy do masy i całość dokładnie miksujemy do połączenia składników. Przygotowana masę formujemy dłońmi na kuleczki wielkości włoskiego orzecha, do środka każdej wkładamy migdał i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Przygotowane pralinki układamy na papierowych papilotkach i na 2 godziny odstawiamy do lodówki by stwardniały. Ja akurat nie miałam małych papilotek więc wycięłam kółka z aluminiowej foli. Poukładane na tortownicy, pięknie błyszczały niemalże szepcząc zjedz mnie, zjedz mnie…
Na moim blogu znajdziecie również przepisy na inne wspaniałe słodkości i pralinki.
Smacznego!
loading...

Brak komentarzy: