piątek, 12 września 2014

Mini Pavlova



Jeśli mamy nadmiar niewykorzystanych białek to mini Pavlove idealnie się do tego celu nadają. Tym razem szukałam inspiracji i wpadłam na przepisy znanej pewnie wszystkim Niegelli. Jej przepis wydawał się być idealnym dla mnie więc się nim posłużyłam, ale przygotowałam go z połowy proporcji, bo akurat tym dysponowałam i również odrobinę go zmodyfikowałam, ale już tylko w kwestii nadzienia. Z podanych proporcji wyszło mi 6 bezowych ciastek, bardzo dużych ciastek, wszystkie napełnione z dużą górką bitej śmietany i ogromną porcją jagód. Połowę z nich przygotowałam w wersji dla dorosłych, oblewając ciastko porcją pysznego likieru kawowego, który przełamał słodycz, dodał zdecydowany aromat i smak. Wierzcie mi to genialna kompozycja. Spróbujcie sami!




Składniki na bezę:
  • 4 dużych białek jaj
  • 1 szczypta soli
  • 250 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 1 skąpa łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczki białego octu winnego

Nadzienie:
  • 600 ml śmietany kremówki 
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 300 g jagód
  • 1 łyżka chipsów czekoladowych
  • 3 łyżki likieru kawowego Kahlua




Przygotowanie:
  1. Potrzebna jest duża blacha wyłożona pergaminem.
  2. Rozgrzej piekarnik do 180 ° C.
  3. Ubij białka z solą, aż powstanie sztywna piana. Delikatnie dodaj cukier, łyżka po łyżce, cały czas ubijając mikserem. Powstanie satynowa, błyszcząca beza. Oprósz mąką, dodaj wanilię i ocet, następnie delikatnie zmiksować.
  4. Na papierze narysować 6 okręgów w odległości minimum 4 cm od siebie. Do tego celu można posłużyć się kuflem lub małym talerzykiem.
  5. Wyłożyć beze na papier. Ja wyciskałam beze na pergamin przy pomocy szprycy, ale można zrobić to łyżką, Podzielić beze na 6 okręgów, a na końcu w każdej zrobić wgłębienia, by brzegi obręczy były znacznie wyższe od środka.
  6. Wstawić blachę do piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 140°C i piec przez 30 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i suszyć jeszcze bezy przez kolejne 30 minut. Następnie wyjąć z pieca do ochłodzenia, przenosząc je razem z papierem na kratkę.



Nadzienie; ubić śmietankę z cukrem pudrem, owoce oczyścić i umyć. Śmietankę podzielić na 6 porcji. Trzy z nich posypać jagodami na których dla dekoracji kładziemy wisienkę. Pierwsza wersja mini Pavlovej gotowa.

Mini Pvlova dla dorosłych;
Każdą beze wypełnianą śmietanką polewamy łyżką likieru. Jeśli śmietankę ułożyliście na gładko, wystarczy ponacinać w niej rowki końcem łyżeczki by we wszystkie zagłębienia dostał się likier, a potem na każde ciacho odrobina czekoladowych chipsów i dopiero na koniec owoce. Pavlova gotowa!

Smacznego!


loading...

Brak komentarzy: