czwartek, 16 października 2014

Faszerowane piersi kurczaka


To idealna potrawa jak nie masz pomysłu na szybki obiad. Wystarczy wypełnić piersi mrożonymi, świeżymi, albo gotowanymi warzywami, owinąć w boczek i zapiec. W taki dokładnie sposób powstało to danie w mojej kuchni. Lubię dobrze zjeść, ale nie lubię stać długo w kuchni. Faszerowane piersi kurczaka spełniają moje oczekiwania bo potrawy przygotowane w piekarniku są znacznie zdrowsze i nie wymagają ciągłego doglądania. Dla mnie bomba J Tego właśnie było mi trzeba przygotować wstawić do piekarnika, nastawić zegar i wyjąć pachnące, pyszne mięso od razu na stół. Polecam – szybko, smacznie i zdrowo!






Składniki na 3 osoby:

  • 3 większe, pojedyncze piersi z kurczaka
  • 1 szklanka warzyw, akurat dysponowałam mrożoną mieszanką wielo-warzywną, ale można wykorzystać dowolne warzywa
  • 6 plasterków boczku / Jeżeli macie ochotę również na banany w boczku potrzebnych będzie dwa razy tyle plastrów boczku i 1 lub 2 banany.
  • sól
  • pieprz
  • papryka





Przygotowanie:
Filety z piersi kurczaka rozciąć w poprzek tworząc w nich głęboką kieszonkę, uważać by nie przeciąć mięsa na wylot. Środek oprószyć odrobiną soli i wypełnić po same brzegi warzywami.
Nafaszerowane mięso oprószyć z zewnątrz, z każdej strony świeżo zmielonym pieprzem, papryką i solą (nie za dużo soli bo boczek zwykle jest słony).
Ułożyć mięso nacięciem z boku palcami docisnąć obie strony otwartej kieszeni by warzywa schowały się wewnątrz i ciasno owinąć boczkiem. 
Mięso ułożyć na blaszce z rusztem i piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku przez 25-30 minut, aż boczek będzie mocno rumiany. 


Banany w boczku:
Ostatnio wspominałam o pieczonych bananach z mięsem, tak mi posmakowały, że teraz często szukam okazji by kilka upiec. Tym razem było tak samo. 


Jak widać na zdjęciu z każdej piersi odkroiłam maleńki pasek mięsa oprószyłam przyprawami, ułożyłam banany, owinęłam każdy kawałek ciasno kolejnymi 2 plastrami boczku i piekłam, wszystko razem na ruszcie. Banany z mięsem dla mnie są prawdziwą poezją smaku.

Smacznego!







loading...

Brak komentarzy: