środa, 22 października 2014

Zupa z dyni


To zupełnie inna zupa niż dotąd mi znane i robione. Nie ma konsystencji kremu, smakiem przypomina tradycyjne zupy, a jest zrobiona na styl włoski. Przepis miałam od znajomego Włocha Giovanniego Barone, jednakże moja wersja tej zupy różni się dość znacznie. Choćby tym, że dodałam kawałeczek mięsa  ale również francuskie ziemniaczki dauphine, które akurat przygotowałam tego dnia. Choć podobno smakuje jeszcze lepiej ze świeżymi ziemniaczkami ugotowanymi w zupie, tak więc można wypróbowac na dwa sobosoby. Lubię smakować  dania z różnych zakątków świata, więc i tym razem podjęłam wyzwanie. Zupa wyszła pyszna i posmakowała całej rodzinie. Polecam!
Przepis na ziemniaczki dauphine tutaj, a dla miłośników kremowej wersji zupy z dyni przepis tutaj.


Składniki dla 4 osób:
  • 500 g dyni
  • 1 szklanka mleka
  • 1 por
  • 1,5 l bulionu warzywnego przygotowanego z 2 kostek
  • 1 filet piersi kurczaka
  • Jako dodatek ziemniaczki duphine lub 2-3 duże ziemniaki
  • 1 łyżka tartego parmezanu i sól lub vegeta do smaku
  • 2 łyżki oliwy
  • Grzanki czosnkowe (niekoniecznie)

Przygotowanie:
Umytą i oczyszczoną pierś pokrój w kostkę i gotuj z przygotowanym bulionem. Powstały w trakcie gotowania „szum” (osad) na powierzchni usuń z zupy łyżką cedzakową.

Jeżeli decydujesz się na zwykłe ziemniaczki; obierz umyj, pokrój w drobną kostkę i dodaj do zupy. Gotuj na małym ogniu. Jeśli nie ziemniaczki duphine, dodaj je na sam koniec kiedy zupa jest już nalana do talerzy.

Por umyj, pokrój na plasterki i smaż 2-3 minuty na oliwie, aż się delikatnie zeszkli. Do pora dodaj mleko, zagotuj i przełóż do gotującej się zupy.

Miąższ z dyni pokrój w kostkę, dodaj do dyni i razem gotuj 15 minut Lub trochę dłużej, aż zupa zrobi się dość gęsta.
Na koniec dopraw zupę jeśli trzeba solą i dodaj parmezan. Dodatkowo do zupy można dodać grzanki np. czosnkowe.


Smacznego!
loading...

Brak komentarzy: