niedziela, 2 listopada 2014

Makaron z mięsem i grzybami


O makaronach można by rzec wiele, ale na pewno większość zgodzi się ze mną, że potrawy z ich udziałem są smaczne i nie wymagają wielkiego nakładu pracy ani czasu. W tygodniu, kiedy dni uciekają mi w zastraszającym tempie nie mam zbyt wiele czasu na wymyślne potrawy dlatego przynajmniej raz serwuje makaron. Do makaronu pasuje niemalże wszystko warzywa, owoce, nabiał, grzyby i mięso. Tym razem przygotowałam go „w męskiej” wersji. W męskiej bo dla mojego męża posiłek bez mięsa nie istnieje. Więc mamy tu sporo mięsa, gotowe mielone, które przyrządza się w mgnieniu oka, a dla urozmaicenia pieczarki, mogą być dowolne grzyby nawet suszone, wystarczy odpowiednio wcześniej je namoczyć. Prosto i smacznie polecam.




Składniki na 4 osoby:
  • 1 opakowanie makaronu ja użyłam Tagliatelle (gotujemy wg przepisu na opakowaniu)
  • 400 g mięsa mielonego może być trochę mniej
  • 300 g pieczarek lub innych grzybów
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • Sól, ½ łyżeczki świeżo zmielonego  czarnego pieprzu, 1 łyżeczka vegety albo kucharka
  •  Olej do smażenia
  • Natka pietruszki
  • Śmietana (niekoniecznie)



Przygotowanie:
Cebule obrać, opłukać pokroić w piórka i zeszklić na rozgrzanym oleju. 
Pieczarki umyć, pokroić na małe kawałki, dodać do cebuli i razem obsmażyć (około 5 minut). Czosnek obrać, drobno posiekać dodać na patelnie, przesmażyć dwie minuty i dodać mięso mielone. Oprószyć solą, pieprzem i vegetą i smażyć, aż mięso starci swój surowy kolor. Zalać 3/4 szklanki wody i dusić pod przykryciem na średniej mocy palnika około 15 minut. 
Po tym czasie sos się zredukuje i zgęstnieje. Doprawiamy go jeszcze do smaku,w zasadzie jest już gotowy. Jeżeli wydaje się jeszcze zbyt rzadki można rozpuścić 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej w 1/3 szklanki zimnej wody, dodać do sosu,  zagotować i gotowe. 
Zamiast mąki można dodać kilka łyżek gęstej śmietany wcześniej zahartowanej by się nie zważyła (zahartować tzn. wlać kilka łyżek sosu do śmietany, wymieszać i dopiero z powrotem wlać ją do sosu. Całość ponownie zagotować. 




Makaron rozłożyć na talerze polać sosem i oprószyć pietruszką. 

Smacznego!



loading...

Brak komentarzy: