wtorek, 14 lipca 2015

Ciasto z masła orzechowego i czekolady, bez pieczenia


Niezwykle pyszne ciasto bez pieczenia o oryginalnej nazwie "Peanut butter bars" co w tłumaczeniu oznacza batoniki z masła orzechowego. Jak zobaczyłam przepisy na allrecipes musiałam je wypróbować, wydawało mi się niemożliwie proste, a jednak okazało się możliwe. Proste i pyszne jak batonik, świetna mała przekąska do kawy, czy herbaty, można dać dziecku wraz z drugim śniadaniem do szkoły. Na pewno będzie zachwycone mocno orzechowym smakiem i czekoladą. Polecam!




Składniki:

  • 250 g roztopionego masła
  • 2 szklanki zmielonych kruchych ciastek - 280 g
  • 2 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka masła orzechowego - 250 g


Polewa:

  • 3 tabliczki czekolady (2 x ciemnej, gorzkiej i 1 x mleczna można zmniejszyć nawet do 2 tabliczek-będzie cieńsza polewa)
  • 4 łyżki masła orzechowego


Przygotowanie:
Do roztopionego masła dodać rozkruszone herbatniki i wymieszać. Następnie dodać cukier i masło, wymieszać mikserem, delikatnie by był od cukru pudru nie zaprószył całej kuchni.
Formę o wymiarach 24/28 wyłożyć papierem do pieczenia (ułatwi wyciągnięcie zastygłego ciasta)
wyłożyć gotową masę i wyrównać.
Czekoladę połamać na kostki i rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać masło orzechowe, wymieszać by składniki się połączyły i polewamy ciasto. Czekoladę można wyrównać łopatką silikonową albo poruszać delikatnie foremką by sama rozpływając się wyrównała powierzchnie. Ciasta odstawiamy do lodówki na minimum godzinę przed pocięciem na kwadraty. Dla pewności po godzinie można wstawić na 15 minut do zamrażalki.
Ja przygotowałam dzień wcześniej wieczorem. Rano miałam do kawki gotowe. Wystarczy wyjąć je razem z papierem, pokroić i delektować się bo jest naprawdę czym.
Smacznego!






loading...

Brak komentarzy: