poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Ciasteczka maślane z czekoladą


Te ciasteczka maślane z czekoladą, są bez wątpienia najlepszymi ciasteczkami jakie dotychczas zrobiłam i jadłam.Wypiekałam różne małe maślane ciasteczka, ale te są inne od wszystkich. Z zewnątrz delikatnie chrupiące, zaś w środku miękkie. Smak masła połączony ze smakiem białej i ciemnej czekolady to fenomenalny duet. W dodatku robi się je tak szybko i łatwo, że można przygotować je w każdej chwili. Będą świetnym dodatkiem do kawy, dla dziecka do herbatki lub do szkoły. Spróbujcie sami!




Składniki:

  • 2,5 szkl. mąki pszennej
  • 1 kostka miękkiego masła
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 jajko i 1 żółtko
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 1,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g chipsów czekoladowych z ciemnej czekolady
  • 100 g chipsów czekoladowych z białej czekolady


Przygotowanie:
Z mąki odsypujemy 3 łyżki, a do pozostałej dodajemy masło, cukier, jajko, żółtko, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Z wymienionych składników wyrobić ciasto, najprościej przy użyciu miksera. Ciasto podzielić na dwie części do jednej dodać kakao, a do drugiej pozostałą mąkę i ponownie wyrobić ciasto.
Wyłożyć blachę papierem do pieczenia. Do białej kuli ciasto dodać ciemne chipsy, a do ciemnej białe. Wgnieść je w ciasto ręką. Rwać z ciasta kawałki, formować w dłoniach kulki, spłaszczyć i układać na blasze w odstępach. Piec w nagrzanym do 170 stopni C. piekarniku przez 15-20 minut. Ja piekłam 15, po czym odstawiłam na kratkę by wystygły. Gotowe przyozdobiłam paseczkami z lukru.

Smacznego!


loading...

Brak komentarzy: