czwartek, 27 sierpnia 2015

Wegetariańskie kotlety z pieczarek i jajek



Wegetariańskie kotlety z pieczarek są prawdziwym rarytasem dla kogoś kto lubi aromat i smak smażonych pieczarek. Ja uwielbiam! Jeszcze do niedawna nie miałam pojęcia o istnieniu takiej wersji kotletów, gdyby nie Ania, jedna z moich czytelniczek i członkini Facebookowej ekipy. To ona podała przepis na kotlety z jajek, a ja go trochę zmodyfikowałam, w taki oto sposób powstała wersja nieco bardziej pieczarkowa ale również z jajkami. Kotlety mają same zalety; są fantastyczną alternatywą dla mięsa, a przy tym proste w wykonaniu, bardzo tanie i smaczne. Co tu dużo mówić w tych kotletach są tylko pieczarki jajka i oczywiście odrobina przypraw. Polecam!




Składniki:

  • 6 jajek ugotowanych na twardo
  • 2 jajka surowe
  • 40 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • peczęk natki pietruszki
  • 1 szklanka bułki tartej
  • 1 kajzerka (namoczona)
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia


Przygotowanie:
Jajka ugotować na twardo, wystudzić i obrać. Cebulkę obrać i pokroić w drobna kostkę. Grzyby umyć osuszyć i również pokroić w drobną kosteczkę albo zetrzeć na tarce o grubych oczkach (jarzynowej). Można również skorzystać z robota do siekania warzyw, ja tak zrobiłam.
Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i zeszklić cebulę, dodać posiekane pieczarki i smażyć aż cały sok z nich odparuje. Mi to zajęło 8 minut. Odstawić pieczarki by wystygły.
W między czasie jajka utrzeć na tarce, posiekać lub rozdrobnić je za pomocą robota tak jak grzyby (ja tak zrobiłam).
Przełożyć posiekane jajka do większej miseczki, dodać mocno odciśniętą kajzerkę, 4 łyżki bułki tartej, pęczek natki pietruszki drobno posiekanej, 2 surowe jajka oraz przesmażone grzyby. 
Doprawić do smaku solą i pieprzem i dokładnie wyrobić masę na kotlety. Z masy formować w dłoniach kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju, po obu stronach na rumiano.
Smacznego!


Uwaga: z tych proporcji wyszło mi 11 dosyć sporych kotletów. Jeżeli planujesz mniejszą porcję, możesz użyć mniejszej ilości pieczarek np o 20 dag. Pozostałe proporcje składników pozostaw niezmienne.
loading...

Brak komentarzy: