niedziela, 18 października 2015

Udka kurczaka na słodko




Kolejny prosty pomysł na kurczaka. Mam nadzieję, że i Was zadziwi tak pozytywnie jak mnie. Dla mnie ta potrawa jest wprost znakomita. Tym bardziej, że kupiłam udka bez kości i bez skóry, po upieczeniu były fenomenalne. (Oczywiście można użyć udek w całości.) Zero dłubania z kośćmi, same niesamowicie soczyste i delikatne mięso, doprawione chińską przyprawą pięciu smaków, sezamem i miodem, dzięki czemu stało się słodsze i aromatyczne z wyczuwalną nutą anyżu. Dla przeciwstawienia smaku pieprz dodał odpowiedniej bo umiarkowanej pikantności. Udka podałam z sałatką ze szpinaku i awokado, dodatkiem był ryż. Polecam




Składniki:

  • 1-2 udka na osobę w zależności od apetytu
  • chińska przyprawa 5 smaków
  • 2 łyżki nasion sezamu
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżeczka miodu na 1 udko



Przygotowanie:

Nagrzać piekarnik do 180 stopni C.
Umyte i osuszone udka kurczaka rozłożyć na desce i dokładnie po obu stronach oprószyć solą, pieprzem i chińską przyprawą.
Blaszkę wyłożyć formą aluminiową i poukładać na niej udka.
Wstawić do nagrzanego piekarnika na 25 minut. Na 5 minut przed końcem wyjąć mięso, polać delikatnie miodem i dokładnie oprószyć sezamem. Dać z powrotem do piekarnika na kolejne 25 -30 minut, aż mięso będzie delikatnie rumiane.

Uwaga. Mięso ze skórką będzie nieco ciemniejsze, bo skórka powinna bardziej się zarumienić. Zaś mięso bez skóry nie można mocno rumienić by go nie spiec i nie wysuszyć.
Potrawa mimo, iż jest z dodatkiem miodu jest niskokaloryczna, dzięki pieczeniu bez tłuszczu i bez skóry.
loading...

Brak komentarzy: