czwartek, 26 listopada 2015

Sałatka z tuńczyka z ryżem



Sałatka z tuńczyka z ryżem to dla mnie powrót do korzeni, bo była to jedna z pierwszych potraw jakie przygotowałam kiedy opuściłam dom rodzinny i wyszłam za mąż. To niewiarygodne, że po tylu latach sałatka wciąż zachwyca smakiem i chętnie do niej wracam. W sałatce dominuje smak tuńczyka, delikatności dodaje ryż i słodka kukurydza, a całość przełamuje ogórek kiszony. Pomieszane smaki tworzą super smaczną i błyskawiczną sałatkę, która świetnie nadaje się na spotkanie ze znajomymi, a ja zaplanowałam ją sobie na piątkowy obiad. :) Polecam!




Składniki:

  • 1,5 szklanki ryżu ugotowanego na sypko (użyłam basmati)
  • 1 puszka kukurydzy, odsączona z wody
  • 4 jajka, ugotowane na twardo, obrane i pokrojone w kosteczkę
  • 2 puszki tuńczyka w sosie własnym, odsączone z zalewy
  • 4 duże kiszone ogórki, pokrojone w kosteczkę (twarde bez soku)
  • 1 duża cebula, drobno pokrojona w kosteczkę
  • 4 spore łyżki majonezu (Można zrobić wersję odtłuszczoną bez majonezu, wówczas będzie bardzo sypka)
  • 1/2 łyżeczki pieprzu i sól do smaku



Przygotowanie:
Wszystkie składniki poza przyprawami i majonezem umieszczam w misce, oprószam pieprzem i mieszam ze sobą. Dodaje majonez i ponownie mieszam by wszystkie składniki się wymieszały. Smakuje jeśli trzeba dodaje do smaku soli i znowu mieszam. Tym razem miałam ogórki tak słone, że w ogóle nie soliłam sałatki. Dlatego najpierw trzeba posmakować.
Przekładam sałatkę do naczynia w którym będzie podana i odrobinę dekoruję. odstawiam przed podaniem na 20-30 minut do lodówki by smaki się przegryzły.

Smacznego!

Rada:
Jeśli posiadasz mały podręczny malakser to składniki, które trzeba pokroić w kostkę można zmielić tylko z wyczuciem by nie powstała papka, tylko drobniutkie kawałki. Ja tak zrobiłam.
Przygotowanie każdej sałatki trwa dosłownie chwilę. Ta sałatka i tak jest bardzo szybka, ale można jeszcze bardziej ułatwić sobie pracę.

loading...

Brak komentarzy: