poniedziałek, 21 marca 2016

Mazurek z kajmakiem


Mazurek z kajmakiem jest moim pierwszym jaki upiekłam. Przepis pochodzi z mojej starej książeczki "Domowe ciasta i desery" Janiny Dmochowskiej Górskiej. Wprawdzie przepis był na same ciasto, ale wystarczyła odrobina własnej inicjatywny by mazurek był pyszny i pełen pysznej masy krówkowej w iście wielkanocnym wydaniu. Ciasto jest proste w przygotowaniu, a za to wyśmienite w smaku. Moja rodzina była zachwycona, dlatego polecam.




Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 3 żółtka 
  • 1 całe jajko
  • 1 szklanka słodkiej śmietanki
  • 250 g cukru
  • 250 g masła
  • skórka otarta z cytryny

Ponadto:

  • 1 puszka masy krówkowej
  • odrobina lukru do dekoracji
  • foremka w kształcie zajączka
  • 2 słodkie cukierki, jajeczka do dekoracji
  • 4 łyżki cukru pudru wymieszać z odrobiną wody by powstał dość gęsty lukier. Przełożyć do woreczka odciąć maleńki rożek i ozdabiać ciasto.


Przygotowanie:
Żółtka i jajko zmiksować na masę, dodać cukier, śmietankę i razem zmiksować. W osobnym naczyniu utrzeć masło dodając stopniowo masę jajeczną oraz mąkę. Po starannym utarciu wmieszać skórkę z cytryny.

Użyłam formy o rozmiarach 25 /21, wysmarowałam tłuszczem i wyłożyłam 3/4 ciasta, wyrównałam. Pozostałe ciasto rozwałkowałam wykroiłam 4 zajączki, a z reszty uformowałam dłońmi wałeczki, skręcałam je jak sprężynki i ułożyłam po bokach.

Piekłam w temperaturze 170 stopni C przez około 30 minut, do tzw. suchego patyczka.
Wyjęłam z pieca wystudziłam na kratce, a potem wyjęłam na talerz.

Masę kajmakową wyjęłam z puszki do miseczki, podgrzałam odrobinę w mikrofalówce by można było wymieszać ją na gładką masę. Wyłożyłam na ciasto omijając zajączki i boki. Gdy zastygła lukrem pomalowałam zajączki i ozdobiłam ciasto.

Smacznego!



loading...

Brak komentarzy: