czwartek, 14 lipca 2016

Owocowe Mojito



Owocowe Mojito odkryłam dopiero na Teneryfie i tak się w nim rozsmakowałam, że na pierwszej domowej imprezie królował właśnie ten drink. A jest naprawdę pyszny, orzeźwiający, niezbyt mocny, subtelnie miętowy i mocno owocowy. To prawdziwie letni koktajl, polecam wszystkim, a dla odmiany podsyłam również przepis na tradycyjne mojito oraz kilka napoi z udziałem mięty.




Składniki na 1 szklankę koktajlową:

  • ok 50 ml rumu (użyłam Bacardi)
  • borówki lub jagody, jeżyny, maliny (z każdego rodzaju owocu o 3-4 sztuki) mogą być również mrożone owoce
  • około 8-10 listków mięty
  • 1 limonka
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • woda sodowa

Przygotowanie:
Limonkę kroimy na ćwiartki lub na ósemki i umieszczamy w szklance wraz cukrem. Mocno wyciskamy i ucieramy by wydobyć cały sok z owocu. Zmiażdżone skórki można zostawić lub wyłowić ze szklanki.
Dodajemy połowę owoców i energicznie mieszamy z sokiem by zabarwił się od owoców.
Następnie liście mięty odrobinkę rozcieramy w dłoniach i dokładamy je do szklanki.
Wypełniamy szklankę do 3/4 kruszonym lodem i dokładnie mieszamy aż szkło zacznie lekko szronieć. Ważne by lód był pokruszony, a nie w kostkach. Tego dnia przygotowałam bardzo dużo drinków, to na koniec by oszczędzić czas, nie kruszyłam lodu i tak jest na zdjęciu. Ale różnica jest ogromna. A wystarczy lód umieścić w woreczku np. reklamówce i energicznie uderzyć kilka razy o coś twardego lub odwrotnie, kilkakrotnie wałkiem uderzać w worek z lodem.
Dodajemy pozostałe owoce oraz rum, ponownie mieszamy, uzupełniamy wodą gazowaną i jeśli chcemy możemy po same brzegi uzupełnić lodem.
Listek mięty do dekoracji i gotowe!

Na zdrowie :)

loading...

Brak komentarzy: