wtorek, 23 sierpnia 2016

Przetwory w słoikach słodkie i wytrawne

Czarna porzeczka

Przetwory w słoikach Marioli. Mariola Bach była tak miła, że podzieliła się z nami swoimi sprawdzonymi przez lata przepisami na; kwaszone ogórki, paprykę i czarną porzeczkę. A na koniec własnoręcznie spisany przepis jej prababci na sok malinowy, w tej butelce wygląda niezwykle zachęcająco.

1.  Czarna porzeczka wg Marioli 


"Mam makutrę wiec to ułatwia,
A ze jestem leniwa, to przedtem na krótko do miksera ,
Bo łatwiej kręcić, niestety godzinkę .
Ale dziewczyny niebo w gębie, na dodatek lato w zimie na podniebieniu, z dużą ilością witamin bo nie zatracają sie przy gotowaniu.
Bardzo stary przepis."

Zastanawiało mnie co się dzieje z użytym papierem czy jakoś nie nasiąka i nie dostaje się do owoców. Dlatego też dopytałam dokładniej. A oto odpowiedz Marioli:
"Nie bo to leży na wierzchu, biorę papier śniadaniowy, on jest sztywny, a pasteryzacja dzieje sie na zewnątrz, tylko po to by sie słoiki pozamykały.
Obiecuje ze sie z papierem nic nie dzieje, najlepszy byłby pergamin, ale nie mam i już.
Mówię ci to jest tak pyszne i aromatyczne, można nawet na kanapkę z żółtym serem, parę kleksów dać ,
Podnosi smak sera w inny kierunek smakowy."

Prawda, że brzmi pysznie? Mariola rozwiała wszystkie wątpliwości. Także ze spokojem polecam :)

2. Papryka w słoikach



3. Sok malinowy


"A tu mam sok malinowy, też stary przepis mojej prababci.
Butelka najlepiej po alkoholu, i musi być troszkę jeszcze na dnie, sypie warstwami cukier malina cukier malina, aż jest butelka wypełniona jak na zdjęciu, na końcu cukier.
Stawiam na słońcu, na parapecie, na balkonie czy tarasie, najważniejsze jest słońce i przykrycie butelki szmatka z lnu lub bawełny, okręcić sznurkiem i dać czas na pełna naturalna fermentacje, ja trzymam do wczesnej jesieni bo mam miejsce na to. Ważne żeby dosypywać cukier troszkę żeby owoce były przykryte, i przed postawieniem do piwnicy czy komórki , nigdy butelki nie zamykać, musi być dopływ powietrza. Może stać nawet 2,3 lata i ma ten sam pyszny smak, zmienię sie tylko szmatkę , na jeden rok stania nie.
Pije zima na przeziębienie, ale i tez jak mam chęć na gorące pyszności, owoce z sokiem i cytryna i wrzątek na to."

4. Ogórki kwaszone



loading...

Brak komentarzy: